🏗️ Pozrite sa, ako pokraćujú práce na Petržalskej električke!
👷♀️ Určite ste si všimli betónové “kocky”, ktoré postupne pribúdajú pozdĺž osi trate. Sú to stupňové základy stožiarov, ktoré budú viesť trakčné vedenie. Stožiare budú po celej trase kotvené práve do týchto betónových monolitov, pričom na mostoch ich ukotvíme priamo do mostných konštrukcií.
👷♀️ Finišujeme bajpas č.3 – obchádzkovú trasu pre vozidlá, peších aj cyklo, ktorá dočasne nahradí súčasné premostenie Chorvátskeho ramena! Za Jungmannovou, na mieste bajpasu, zrealizoval prevádzkovateľ sietí prekládku veľkej komunikačnej siete. Bol to dlhoočakávaný nevyhnutný krok a až teraz, keď bol zrealizovaný, môžeme začať klásť na bajpase posledné vrstvy asfaltu. Čoskoro celú dopravu presmerujeme práve na túto obchádzku, vďaka čomu ostane doprava medzi Rusovskou cestou a Námestím Hraničiarov plynulá aj počas dočasného uzavretia súčasného premostenia. O presmerovaní dopravy na bajpas budeme včas informovať.
👷♀️ Na začiatku nového úseku trate, za zastávkou Jungmannova, aktuálne dokončujeme základy budúceho združeného mosta cez Chorvátske rameno a po presmerovaní dopravy na bajpas č.3 sa práce na moste ešte zintenzívnia. Priamo priestorom mosta bude viesť viacero typov dopravy vo viacerých smeroch. Je tak trochu 3 v 1. Je premostením cez Chorvátske rameno, ktoré bude zároveň cestnou križovatkou Jantárovej cesty a Rusovskej cesty, nie len pre cestnú dopravu, ale aj pre chodcov a cyklo. A navyše tento most bude aj križovaním električkovej trate s Rusovskou cestou.
👷♀️ A práce pokračujú ďalej, prakticky po celej dĺžke trate – pri Gessayovej realizujeme tzv. geodosku, ktorá zabezpečí veľmi dôležité vyrovnanie a stabilitu podložia koľajovej trate. Pri kostole Svätej rodiny budujeme piliere druhého a najdlhšieho mosta trate. Pri Jantárovej ceste medzi Kutlíkovou a Šintavskou, kde bola dlhé roky veľká jama, vyrovnávame a stabilizujeme terén.
📸 Marek Velček
Autor správy, foto a správu publikoval Bratislava – hlavné mesto SR on Facebook Zdroj Read More