Keby bol Vallo v súkromnej firme dostal by „padáka“

Zhrňme si vývoj Bratislavy za vlády primátora Matúša Valla podľa faktov:

Bežné výdavky Metropolitného inštitútu narástli z roku 2020, keď činili cca 1,18 milióna EUR na 1,967 milióna EUR v roku 2021 až na predpokladaných 2,114 milióna EUR v rozpočte na rok 2022.

Bratislava musí tento rok zaplatiť na splátky z istín úveru (podľa schváleného rozpočtu mesta na rok 2022) v celkovej hodnote 7,8 milióna EUR, v budúcom roku očakáva splácanie istín z bankových úverov 9 897 333 EUR, ale namiesto splatenia istiny z úverov z predchádzajúcich období v celkovej hodnote 20 miliónov EUR, čo by pri nadpríjmoch, ktoré v roku 2023 očakáva (očakáva celkovo v príjmoch mesta +64 miliónov EUR, pričom pri bežných príjmoch minimálne +17 miliónov EUR ) mohol bez problémov zvládnuť – radšej ide tento úver, ktorý je splatný v roku 2023 refinancovať novým úverom a to v celkovej hodnote až 20 000 000 EUR.

To isté v roku 2024, kde na splácanie istín z bankových úverov dá až 12 224 551 EUR a refinancovať chce úvery až v hodnote 89 644 833 EUR.

Matúš Vallo a jeho Team Vallo v roku 2024 očakáva (pokiaľ berieme ako skutočnosť fakty zo schváleného rozpočtu pre rok 2022 ) celkovo splátky istín z úverov spolu v hodnote 101 869 384 EUR (splácanie istín 12,2 milióna EUR – refinancovanie úverov – 89,644 milióna EUR).

Matúš Vallo ešte ako kandidát na primátora Bratislavy vo svojom programe Vallo 2018 ako jeden zo svojich nosných bodov programu sľúbil dostavbu električkovej trate do Petržalky a vybudovanie záchytných parkovísk. Matúš Vallo vo svojom programe 2018-2022 doslova píše (výber sľubov – citujem):

ZAČIATOK CITÁTU
Aká bude doprava v Bratislave o 4 roky?
Bratislavčania sa budú pohybovať po meste rýchlejšie, menej času strávia v zápchach a budú zažívať menej stresu pri parkovaní. Dnes stojíme v zápchach bez ohľadu na to, či sme v aute alebo v autobuse. Potrebujeme znížiť počet áut prichádzajúcich do mesta, zefektívniť ich pohyb mestom a poskytnúť Bratislavčanom kvalitnejšiu alternatívu k jazde autom – lepšiu MHD, bezpečnejšiu cyklodopravu a pohodlnejší pohyb chodcov.
Menej áut vchádzajúcich do mesta dosiahneme postavením záchytných parkovísk na okraji mesta a jednotnou parkovacou politikou zvýhodňujúcou rezidentov.
Dobudujeme električkovú trať v Petržalke, zmodernizujeme Karloveskú, Vajnorskú a Ružinovskú radiálu, predĺžime električkovú trať v Dúbravke a v Ružinove a zavedieme električku cez Nivy do Podunajských Biskupíc.
KONIEC CITÁTU

Záchytné parkoviská sú samostatnou kapitolou. Koľko Bratislava za 4 roky vybudovala záchytných parkovísk? (1 vybodoval napr. Bratislavsky samosprávny kraj v Ivanke). Odpovedzte si sami…Podarilo sa mu naplniť jeho volebné sľuby z roku 2018?

Matúš Valo a jeho Team zvýšil výdavky magistrátu na mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania z 14,7 milióna EUR v roku 2020 na plánovaných 19,8 milióna v roku 2022. Počas koronakrízy. Opakujem počas koronakrízy.

Podľa oficiálne schválených rozpočtov mesta od začiatku „vládnutia“ primátora Matúša Valla a jeho teamu Vallo došlo k zvýšenie počtu zamestnancov magistrátu viac ako o 400, dlh mesta sa zvýšil zo 142 312 000 Eur v roku 2018 na predpokladaných 178 659 000 EUR v tomto roku (podľa schváleného rozpočtu na rok 2022) v očakávaní rastu dlhu až na 187 862 000 EUR v roku 2023 a to napriek očakávanému zvýšeniu príjmovej časti rozpočtu, výdavky na mzdy opakujem na mzdy priamo na Magistráte hl. mesta (len na magistráte) narástli za dva posledné roky (2020-2022) podľa dostupných dát) o cca 5 142 000 EUR….

Tak neviem, ktorý manažér v súkromnej firme by si toto mohol dovoliť

Ing. Greguš Martin MBA

Som predseda občianskej iniciatívy STOP Zelená - www.stopzelena.sk - ktorá sa snaží vyvíjať osvetovú činnosť v oblasti ochrany životného prostredia, znižovať odpad v podobe „ľudských stôp“ zanechaných vo voľnej prírode, ale aj v mestách, a tak vytvárať priaznivejšie životné prostredie pre budúce generácie v súlade s princípom trvalo udržateľného rozvoja Slovenska a zakladajúci člen občianskej platformy Team Bratislava, ktorú založili bratislavskí členovia a sympatizanti občianskej iniciatívy. Pri príležitosti dňa ZEME sme spustili spravodajský portál ZELENESPRÁVY na www.ZELENESPRAVY.sk. Okrem sme.sk čítam a aktívne podporujem www.ISOCERTIFIKAT.sk portál o ISO certifikácii, www.NOVOSTAVBA.sk - spravodajstvo zo slovenského stavebníctva, spravodajstvo z Bratislavy na www.BLONLINE.sk a spravodajský portál www.ISLOVAK.sk. Moje blogy si môžete prečítať na sme.sk - https://blog.sme.sk/martingregus

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

DEŽO URSINY 70 LETNÉ KINO DK LÚKY 15.7.2022 o 21:00. r. M. Beneš / M. Šlapeta, SR, 2018, originálna verzia, 62 min. Tvorba Deža ...

Ut júl 12 , 2022
DEŽO URSINY 70 LETNÉ KINO DK LÚKY 15.7.2022 o 21:00. r. M. Beneš / M. Šlapeta, SR, 2018, originálna verzia, 62 min. Tvorba Deža Ursinyho je súčasť nášho národného kultúrneho dedičstva. Je jedným zo zakladateľov slovenskej modernej rockovej hudby. Jeho tvorba absolútne presahuje náš región. Je unikátna vo všetkých svojich […]

Prečítajte si aj niečo z archívu, čo ste možno prehliadli...

close