🏗️ Pozrite sa na betónovanie základov konštrukcie združeného mosta, ktorý budujeme za Jungmannovou. Mostom bude viesť viacero typov dopravy a to vo viacerých smeroch. Aj preto je tento most tak trochu 3 v 1. Po prvé je táto stavba premostením cez Chorvátske rameno, ktoré bude zároveň cestnou križovatkou Jantárovej cesty a Rusovskej cesty, nie len pre cestnú dopravu, ale aj pre peších a cyklodopravu. A navyše tento most bude aj križovatkou električkovej trate s Rusovskou cestou.
Rôzne druhy dopravy v rôznych smeroch si tu vyžiadali aj špeciálny prístup k návrhu samotnej konštrukcie mosta. Konkrétne tu pracujeme s riešením, s akým sa stretávame najčastejšie pri klasických železničných stavbách. Pre realizáciu bola zvolená konštrukcia spriahnutej oceľo-betónovej dosky. Ide teda o mimoriadne odolnú konštrukciu, ktorá dobre vzdoruje zaťaženiu z rôznych druhov a smerov dopravy a zabezpečí tak hladkú a bezpečnú cestu električkou v Petržalke. Vo videu môžete vidieť betónovanie jeho základovej konštrukcie.
V rámci novej trate denne pracuje približne 100 ľudí, no nie sú koncentrovaní na jednom mieste, ale pracujú na 40tich stavebných objektoch pozdĺž celej takmer 4 kilometrovej trate. Okrem nového mosta pri Jungmannovej, o pár metrov vedľa dokončujeme dočasnú obchádzkovú trasu na novovybudovanom násype cez rameno. Práve tadiaľ, cez bajpas, bude čoskoro presmerovaná doprava, kým dokončíme nový most. Ďalej pri Gessayovej realizujeme tzv. geodosku, ktorá zabezpečí veľmi dôležité vyrovnanie a stabilitu podložia koľajovej trate. Pri kostole Svätej rodiny budujeme piliere druhého a najdlhšieho mosta trate. Pri Jantárovej ceste medzi Kutlíkovou a Šintavskou, kde bola dlhé roky veľká jama, vyrovnávame a stabilizujeme terén. V Janíkovom dvore dokončujeme hĺbkové základy plochy, na ktorej vznikne vozovňa električiek. Viac info na petrzalskaelektricka.sk
Autor správy a foto Bratislava – hlavné mesto SR on Facebook